tirsdag den 3. december 2013

Hvilke fotografiske linser skal jeg bruge til bryllupsfoto?

Linser, eller "Jeg har kit linsen - er det godt nok?"

I gamle dage af film gav det mening at bruge penge på linser i stedet for kameraet, som kameraet var jo bare en stram lyskasse, der holdt filmen. Dette ændrede sig med udviklingen af digital fotografering, og vi har set en meget hurtig forbedring i kameraet organer. Men som beskrevet ovenfor, næsten alle moderne digitale spejlreflekskameraer opfylde de nødvendige for professionel kvalitetsresultater. Det betyder, at endnu en gang fokus for fotografen købe et nyt kamera bør være på linserne snarere end kameraet i høj grad.

Forskellige objektiver giver dig mulighed for, som fotograf, at opnå forskellige resultater i dine billeder. I form af brændvidden, kan vidvinkelobjektiver fange en stor skare eller følelsen af et stort kirkens interiør. Teleobjektiver kan give en flatterende komprimering af funktioner og stor adskillelse fra baggrunden i portrætter. Zoom objektiver kan hjælpe dig med hurtigt at reagere på skiftende omstændigheder. Hvad har du brug for?
Bryllupper i byen


Med hensyn til brændvidde, en ven af mine arbejdede for et par måneder med en Canon 20 D og en 28-70 mm f/2.8 L linse da hun først begyndte at skyde digitalt. Det var en tilsvarende brændvidde af 45mm - 112mm på et 35mm filmkamera, og helt ærligt, det var ikke bred nok. Du bør sigte mod at have en linse, der kan dække mindst en 28mm synsfelt i på et full-frame kamera - dette giver dig evnen til at skyde kirken, Store familiegrupper, menigheden og i USA anyway, bryllup fest (min kone havde 8 brudepiger!). For langt de fleste af DSLR brugere ved hjælp af crop kameraer, betyder det en linse med en bred vinkel siger 17 eller 18 mm.

I anden enden behøver du sandsynligvis mere end en 85mm ækvivalent i forhold til brændvidden. Jeg ofte skyder på længere brændvidder til at komme tæt ups af brude part under ceremonien, men for portrætter 85mm er generelt nok, og medmindre det er en massiv bryllup du normalt kan komme tæt nok uden en lang telefoto.

Baseret på ovenstående, er jeg sikker på der er folk derude, der er ved at afslutte deres Canon 18-55mm f/3.5-5.6 kit linse vil være fint for brylluppet, det er jo en effektiv rækkevidde på 29mm til 88mm på en full frame kamera. Godt det er sandt, men brændvidde er kun ét aspekt af en linse, der er også andre faktorer, såsom hastighed og billedkvaliteten.

Hastigheden af en linse afgør to vigtige ting, at være lys du kan skyde i, og den kontrol du har over dybdeskarphed. Godt tre ting faktisk, hvis du tæller cost - hurtige objektiver har en tendens til at gøre din tegnebog meget tyndere. Spøg til side, i bryllupsfotografering hastigheden af en linse virkelig har en indvirkning på fleksibilitet af linsen, og din evne til at få gode billeder.
Fotos i den smukke bryllupsindustri


Dette er fordi bryllup fotografering generelt indebærer skyde i en masse marginale lys situationer. Omstændigheder som svagt oplyste kirker eller dårlig belysning indendørs på overskyede dage kan forårsage reelle problemer hurtigt hvis din linse hurtigste hastighed er noget som f/4 eller over på brændvidden du skydning. Under disse omstændigheder kan lukkertider hurtigt falder til et niveau på under 1/30 sek selv ved ISO 1600, resulterer i kameraet shake, medmindre du bruger et stativ. Den måde, de fleste fotografer reagere på dette er at bruge flash, med det resultat, mens dit motiv kan være tændt, korrekt, baggrunden er underbelyst så meget at det ser mørkt, eller endda sort.

Hvis du har en hurtigere linse du kan skyde på en bred blændeåbning og få en masse mere omgivende lys i dine fotografier, der gør baggrunden ser lysere, og flere lignende var det virkelig på dagen. Fotografier som denne er virkelig hvad fanger detaljer af dagen handler om. Fornemmelsen af ceremonien kan være portrætteret i fotografier som parret husker det - ikke som dem godt oplyst men foran en meget mørke kirke.

Anden faktoren af hurtige objektiver er, at de giver dig mulighed at begrænse dybden af felt, hvilket betyder at du kan skabe reel adskillelse fra baggrunden, noget der er meget sværere at opnå med langsommere linser. Hvis dit hurtigste linse er f/5.6 sit telefoto enden, du simpelthen ikke vil være i stand til at få de samme portrætter resultater, der kan opnås med en hurtigere linse. Din skud kan stadig ser godt ud, men de vil bare være ikke det samme. For eksempel skud nedenfor blev taget foran en virkelig grim gangbro, men det var det eneste sted på brudens hus hvor vi kunne få noget lys. Det blev taget på 85mm og f/1.4, hvilket resulterer i grimme baggrunden er så sløret, at det ikke er distraherende. Hvis jeg var skyde med en linse med en maksimal blændeåbning på f/5.6 ville denne baggrund have været meget indlysende.

De skyder bryllupper
Så hvordan håndterer du det? Nå, det afhænger af, hvad din nuværende gear er. Hvis du har en DSLR med kit linse pakke har du sandsynligvis ikke en linse hurtigt nok til at opnå denne form for resultatet. Hvis det er tilfældet er det ikke big deal - tilbyder de fleste producenter linser, der vil gøre det muligt for dig at få resultater som dette ganske billigt.

Hvis du er en Canon shooter uden nogen hurtige primtal og er på et stramt budget 50mm f/1.8 II er en meget billig hurtige prime linse, der på en afgrøde kameraet har et synsfelt, der svarer til en traditionel portræt linse. Pris i USA er en lille $80, og denne linse alene er nok til at udvide din evne til at skyde svagt lys skud i den kirke, plus lavvandede dybde af feltet portrætter.

Sikker på det er en billig linse, men ideen er at hjælpe dig med at opnå dine mål for succes fotograferer bryllup med et meget lavt budget. Nikon har en lignende kvalitet linse, Nikkor 50mm f / 1.8 D som retails for en lidt mere, omkring $115. Disse to objektiver er sandsynligvis den bedste værdi glas, at penge kan købe.

Selvfølgelig, hvis du har et større budget verden er din østers, alle producenter gør store prime-objektiver, der udfører meget godt i svagt lys og giver dig mulighed at tage billeder uden blitz, eller med flash fyld, giver dig meget naturlige billeder i kirken og andre mørke steder.
Gode velbelyste bryllupsfotos

OK, så de regler re: linser er som følger:

Du virkelig har brug for linser, der dækker mindst 28-85mm rækkevidde på en full frame DSLR (dvs. vidvinkel til moderat tele).
Hvis brylluppet vil foregå indendørs bør du have en hurtigere linse, der vil gøre dig til fange mere naturlige skud end kit linse, med mere omgivende lys. Samme linse vil hjælpe du isolere emnet for bedre brude portrætter. Hvis du ikke, have du hellere et stativ!
Ligesom kameraet, du har brug for en ekstra linse, der i det mindste kan få dækket de fleste bryllup skud. Hvis du skyder med bare en linse og Gud forbyde det bortkommer, eller du droppe det, er din dag i skydning overstået. Husk, at bruden og gommen stoler på dig, skal du være forberedt.
Husk, som med alle dine værktøjer du har brug at være fuldt bekendt med dine værktøjer før brylluppet. Gå til en lokal kirke eller bygning og praksis skyde i svagt lys med dit kamera. Blive fortrolig med at ændre indstillingerne for bevæger sig ind og ud af lys. Bestemme, med hvilken hastighed du kan pålideligt hånd-hold kameraet, for at sikre du tager ikke hele brylluppet bare for at finde, at dine billeder er ødelagt af kamerarystelser.


3. Opblussen affotografere

For at skyde et bryllup, skal du skal skal have en ekstern flash med afvisningsprocent og drejestol evne. Dette er en absolut prioritet, over selv at få en hurtig linse. Alle producenter har flash enheder med denne evne, den mest overkommelige for Canon-systemet er 430EX på $250. Nikon tilsvarende er SB-600 på omkring $180. Alternativt, jeg forstår den Sigma EF-530 DG for $190 er et godt alternativ for Canon brugere på et budget.

Så hvorfor har du brug for en ekstern flash? Fordi interne flash-enheder er rystende, at give flad, barske og lidet flatterende lys, med risiko for røde øjne. Derudover, som de ikke lyser miljø, fører dette til "rådyr i forlygterne" udseende, overeksponeret mennesker foran en sort baggrund.

Ved hjælp af en ekstern flash kan du hoppe lys ud loft eller vægge, giver en meget mere naturligt udseende til dit emne, og belysning op i rummet på samme tid. Efter alt, vi er vant til at se folk tændt ovenfra, det er ikke overraskende, at det ser bedre ud. Ud over dette, ved at hoppe flash opnå du en langt mere diffus lyskilde, resulterer i meget blødere skygger, som vist nedenfor.


Selv for generelle event fotografering er bounce flash at foretrække hvor du er i stand til at bruge den. Kvaliteten af lyset er bare så meget bedre. Her er et eksempel på en hurtig skud på en begivenhed - sikker på det er ikke den mest interessante foto, men kig hvordan naturlige lys er.


Direkte flash er stadig ofte påkrævet, såsom når du skyder fra en afstand, eller har ikke en egnet overflade til at hoppe fra eller til fyld selvfølgelig. Hvis du er uheldig kan nok til at skyde et bryllup i fuld sol brugen af direkte flash at overmande mørke skygger (som forklaret på lektion 2) være uvurderlige.


OK, så der er de vigtigste ting, at jeg mener du skal have til at skyde et bryllup på en acceptabel standard. Sikker på det er kun min mening, men jeg tror det er temmelig berettiget. Som et par valgte fotograf har du en forpligtelse til at levere de bedste fotografier, at det er i din magt til at give. Hvis dette betyder, at du skal købe nogle gear for at få de rigtige resultater, bør så du virkelig overveje det. Men husk, hvis du køber nyt grej Sørg for, at du er fuldt fortrolig med dets anvendelse før den store dag!
Dagens bryllupsfotos fra byen

Ekstraudstyr

Ud over de ovennævnte elementer er der bogstaveligt talt snesevis af ting, du kan gøre for at forbedre din fotografering og levere bedre resultater til din brud og brudgom. Nogle af disse ting er som følger:

Flash beslag: Ved at løfte flash til en position, hvor det altid over kameraet, selv i højformat, det sikrer, at når den direkte flash skal bruges at skyggerne falder bag, og ikke til siden af emnet. Dette kan være ganske problematisk, især hvis flash er de vigtigste lys og en lys farvet væg er tæt bag. Jeg bruger et produkt kaldet Stroboframe Pro-T, som passer til mine behov meget godt.

Stativ: Et stativ er afgørende i mange tilfælde, især hvor lyset er meget fattige og selv med en hurtig linse du kæmper for at opretholde en handholdable hastighed eller anden grund du gerne skyde med en mindre blænde. Ganske ofte vil det blive brugt i kirken, eller endog for brude portrætter i hjemmet før de forlader kirken hvis lyset er især fattige.
Kreativ bryllupsfotografi i området


Reflektor: En reflektor er en stor generelt cirkulær enhed, som bruges til afspejler omgivende lys ind på et emne til at hjælpe, udfylde skygger naturligt, uden brug af flash. Disse fold og kan være let transporteres, men husk du vil normalt kræve en assistent effektivt bruge en reflektor. Dette er sandsynligvis den mest billig belysning værktøj, der kan levere de bedste resultater for en bruger, der er bekendt med den. Jeg foretrækker en kombination af guld og sølv på min reflektorer til at få en dejlig subtil varme fyld. Reflektorer er også gode til at give skygge hvor der er grimme pletter af solen kommer gennem træer eller noget og gør lyse pletter på par eller gruppe du skyder.

Flash diffuser: en flash diffuser som en Omnibounce giver spreder virkning på en flash, at sende lys i alle retninger og at gøre lyset i et rum mere skånsom, selv end normale bounce flash. Derudover sender nogle af lys direkte ind på emnet, påfyldning i øjet stikkontakter osv., at nogle gange er svært at styre med direkte flash.

Polarisator: En polarisator er et filter, der gør det muligt at blokere reflekterede lys, der kommer i en bestemt vinkel fra glas eller foilage osv. Du justere effekten ved at dreje filteret mens du kigger gennem søgeren, men effekten er ganske imponerende. Ved at eliminere reflekterede blænding foilage bliver grønnere, og refleksioner fra glas eller vand kan elimineres. Dette er fantastisk til skud, hvor motivet er bag et vindue osv. Jeg bruger en til skud hvor der er et specifikt behov, som de kan være ret besværlige at tage ud og sætte på hele tiden. Polarisatorer reducere lyset at komme til linsen af omkring 1 stop, så generelt du ikke forlader dem på hele tiden. Moderne kameraer har også brug for en bestemt type af polarisator, kaldet en "cirkulær polarisator" til at undgå at påvirke beam splitter bruges i AF-systemet, så sørg for at du får denne type i stedet for en billigere "lineær polarisator". Det er også fantastisk til landskabsfotografering, fordi de kan gøre himlen markant mere blå ved at reducere reflekterede blænding fra støvpartikler i atmosfæren.
Atmosfæriske bryllupsfotografier


5 En sidste henstilling

Dette ikke bør virkelig være en anbefaling, personligt tror jeg, at dette bør være obligatorisk. Kan du skyde RAW format for hver bryllup, du gør. Sikker på at det fylder flere kort og kræver mere arbejde senere, men kun gennem skyde RAW har du en reel chance for at løse eventuelle fejl du kan gøre på dagen. Evnen til at justere lysstyrke, hvidbalance, mætning og kontrast efter hændelsen er afgørende for at sikre konsekvens i dine billeder, og gøre dem det bedste, de kan være. Jeg kan ikke udtrykke, hvor vigtigt dette er. Sikker på nogle professionelle fotografer skyder i jpeg, men det er mennesker, der ved præcis hvad de gør og har gjort det hundredvis af gange. For alle andre - skal du bruge RAW.

Anyway, jeg har brugt timer på at skrive dette, så vidt jeg er sikker på, vil jeg tænke på mere senere men for nu er det. Næste lektion vil være "Lektion 4 - planlægning af dagen og beskæftiger sig med forandring". Jeg håber du besøge igen snart. Af måde, hvis du har nogen spørgsmål så tøv ikke med at skrive en kommentar og jeg vil svare så godt jeg kan. Tilsvarende, hvis du har forslag jeg ikke har nævnt, kan du pibe!
Raw fotografering af bryllup

Ingen kommentarer:

Send en kommentar