tirsdag den 3. december 2013

Fotografiske basisviden kræves

Fotografiske basisviden kræves

Det første spørgsmål, som jeg foreslog du spørge dig selv i lektion, en var "Overvej hvis du er kompetente nok til at tillidsfuldt fotografere brylluppet". Jeg henviste til forskellene mellem bryllupsfotografering og generelle fotografering, og hvordan selv kompetente fotografer kan have brug for tid til at lære en ny type af fotografering. Denne lektion handler ikke om at.

Denne lektion handler om grundlæggende fotografiske færdigheder der skal forstås således at få bedst fra din fotografering, og der er afgørende for enhver professionel fotograf, eller nogen tænker på at gøre et job som et bryllup.

I dagens verden af "green box mode" og auto alt mange amatør fotografer tage fotos i årevis uden at forstå grundlæggende i fotografering. Deres fotos ser normalt godt ud, fordi kameraerne i dag bliver bedre og bedre til vurdering af eksponering, men de ofte får billeder, der er eller overeksponerede, og de forstår ikke hvorfor. Denne lektion dækker grundlæggende, men også de højere niveau færdigheder, som du skal være fortrolig med at få store bryllup fotografering resultater.


Dansk bryllupsfotografi

1. 18% grå og den måde, dit kamera meter lys

Dette er sandsynligvis den vigtigste lære at alle kan lære, der bygger på måleren i deres kamera til at vurdere eksponeringen (dvs. 99% af os). Meter inde i dit kamera er en "reflekteret lys" meter - det måler mængden af lys reflekteres fra noget. Problemet opstår, fordi når lyset falder på forskellige emner, forskellige mængder af lys vil blive afspejlet. Dette kan føre til dit kamera meter ved at blive narret.



Når kameraet meter blev først udviklet, fabrikanter afvikles på en standard, kendt almindeligvis som 18% grå, skal gennemsnitlige måleraflæsning. Det betyder, at efter en analyse mange billeder, besluttede de, at en måleraflæsning, der ville udsætte 18% grå perfekt under de aktuelle lysniveau vil udsætte de fleste fag korrekt. Dybest set, kameraet er designet til at antage, at alt er middelgrå, og i de fleste tilfælde det virker ok. Problemet er, når emner er betydeligt lysere eller mørkere end 18% grå.

En hvid emne, der fylder rammen, som en brud for eksempel, vil afspejle meget mere lys end en sort genstand som en brudgom. Dit kamera indse ikke at der er rent faktisk en forskel i emnet lysstyrke - antages det lys har ændret sig, i stedet for emnet er ændret. Som følge heraf vil det undereksponere fotografi af brud, at gøre kjolen en mudret grå. For nette vil det overeksponere foto, tilføje ekstra lys til at gøre grå sort jakkesæt og resulterer i ansigtet er vasket ud. Begge fotos vil kræve arbejde at være i stand til at blive brugt, og begge vil være værre fotos end hvis de var korrekt eksponeret i første omgang.

Du kan teste dette ved at tage et billede af en hvid og sort væg. Begge kommer ud grå - måske ikke nøjagtigt det samme, men stadig ikke sort og hvidt. Du skal bruge funktionen eksponering kompensation af dit kamera til at justere eksponeringen for at sikre skud er nøjagtige.

At kunne uden sammenligning afgøre, hvornår du skal bruge eksponeringskompensation er (EF) en vigtig del af at være en bryllupsfotograf. Med emner under hastig forandring, skal du være i stand til hurtigt og nemt ændre EF, og husk at ændre det igen senere eller risikerer at miste billeder. Brug af histogram display gør det meget nemmere for fotografer nowdays, men stadig på dagen er det helt for nemt at enten glemmer at ændre det på alle, eller få så fokuseret på din tekniske ting at du går glip af vigtige oplysninger om brylluppet. Du skal være meget fortrolig med justere din EF på flue før du skyde din første bryllup hvis du ønsker at få de bedste mulige resultater.

For mere information om dette emne er der en stor bog, der er faktisk designet til at lære brugen af en håndholdt ambient meter, (hvilket er en helt anden historie og fantastisk for studio arbejde osv.). Bogen hedder "The hånd eksponering Meter bog", af Martin Silverman, Jim Zuckerman og Bob Shell. Det er ret dyrt (jeg har lige tjekket og på Amazon det var $69,95) men det er meget god til at lære grundlæggende. Jeg er sikker på der vil være andre bøger derude, bare kigge dig omkring. Alternativt, hvis du ønsker at der er masser af info online, som vil hjælpe dig med at få en forståelse af dette centrale emne. En god reference fra Kodak er her.

Dygtige bryllupsfotografer

Brug af flash i almindelighed

Når du optager et bryllup vil du konstant flytter fra miljø til miljø. Du skal være i stand til hurtigt at ændre din flash indstillinger til at beskæftige sig med disse ændringer. De fleste fotografer bruger ikke flash jævnligt, og så de er uvidende om hvad du kan og ikke kan gøre med flash, og hvordan dit kamera er programmeret til at handle på forskellige indstillinger og i forskellige miljøer. Jeg kunne fortsætte i timevis om, hvordan Canon-systemet måler flash og kontrol flash eksponering, men i stedet hvis du er en Canon bruger jeg anbefale dig at besøg her og har en god (lang) læse.

For at få gode resultater det mere end bare indstille dit kamera til "green box" og skyde væk. Der er en opskrift på overeksponeret fag foran inky mørke baggrunde. Du har brug at gøre den bedste brug af ISO, blænderåbning og lukkerhastighed hastighed fusioneret med flash til at hjælpe med at få nogle stemning og en smagsprøve på hvad spillestedet var ligesom. Efter alt, ønsker ingen at få deres billeder ligne de blev gift i en kul kælderen. En god fotograf vil forstå kapaciteten af ham eller hende selv og deres udstyr, og vil være i stand til at få de bedste resultater muligt med denne kombination.

For eksempel, virker forstå den måde, at Canon flash system, når jeg regner på flash jeg skyde med kameraet i manuel mode, og stole på flash måling for at eksponere korrekt til forgrunden. Mine indstillinger er på en plan for at optimere baggrund, uden jeapardising lukkertid, der kan føre til kamerarystelser eller blænde, der kan føre til områder jeg vil have i fokus at være udenfor dybdeskarphed. Som et resultat, når jeg flytter fra i den mørke kirke til uden for jeg hurtigt har brug at ændre min tilstand fra manuel til blændeprioritet, min filmhastighed fra sige 800 til 100, min flash eksponeringskompensation fra 0,5 FEC at-2 FEC, og derefter tjekke min blænde er korrekte for emnet. Dette sker automatisk og hurtigt, fordi jeg har gjort det så mange gange. Sørg for at du forstår den måde, dit kamera fungerer bedst i lav lys og lyse lys, og hvilke indstillinger du skal justere når du flytter mellem spillesteder osv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar