tirsdag den 3. december 2013

Efterbehandling af bryllupsbillederne

Forarbejdning, præsentation og post bryllup anmeldelse

Så dagen er forbi! Du har fotograferet brylluppet og nu er du tilbage med alle RAW-filer til at behandle og gennemgå, før det endelige produkt at levere til bruden og gommen. Jeg vil vædde på du troede, det meste af arbejdet var overstået! Nå, måske det ville have været i dagene af film, men i dag er det ikke tilfældet.

Efter skyde et bryllup har jeg normalt mellem 600 og 900 frames for at gennemgå, behandle og frasortering. Fremgangsmåden jeg bruger er som følger.

Find din professionelle bryllupsfotografer


Trin 1 - Backup rå filer

Umiddelbart efter at komme hjem fra brylluppet vil jeg downloade alle billeder taget på min harddisk. På grund af langsom overførselshastighed for de fleste kameraer bruger jeg en kortlæser til at udføre denne opgave. Disse kan normalt hente billeder meget hurtigere end direkte fra kameraet, og er ganske billigt. Hvis du ikke har en anbefale jeg varmt at investere i en.

Når billederne er overført til den computer, jeg straks sikkerhedskopiere billederne til en ekstern harddisk og brænde dvd'er med billederne. Dvd'er er derefter gemt off-site. Det er sandsynligvis en ekstrem forsigtighed, men det vigtige ting at sikre er at du har vigtige data lagret i mindst to steder.

Jeg har for nylig erhvervet en Epson P-5000 for at forbedre min evne til at styre denne proces, da det gør det muligt for mig at back-up i løbet af dagen, for ekstra beskyttelse. Epson P-5000 er en transportabel opbevaring ordning hos en 4 tommer skærm og en 80GB harddisk, der henter og viser både RAW-filer og JPEG-billeder. Mens jeg ikke føler, at det er absolut nødvendigt i dag, hvis du har en lignende enhed, overveje at tage det sammen til at give ekstra beskyttelse.

Trin 2 – behandle billeder

Skyde i RAW giver store fordele, at den uerfarne fotograf, og faktisk enhver bryllupsfotograf. For det første betyder det at du ikke behøver at bekymre sig om hvidbalance i løbet af dagen. Når du farende rundt forsøger at fotografere et bryllup ønsker du virkelig ikke at være bekymre sig om hvidbalance så godt. Skyde RAW, betyder at du kan justere dette senere, og vil hjælpe dig med at få en ensartet hvid balance fra skud til skud. For det andet, og ikke mindst, kan du justere lysstyrke og kontrast på en meget mere effektiv måde end at gøre det senere med JPEG. Det er meget nemt at undereksponere skud, når du farende rundt på dag, og som en første timer du er tilbøjelige til at glemme at bruge eksponeringskompensation ("EF") til at justere for nogle situationer, hvor dit kamera ikke vil meter godt. Ved at skyde RAW kan jeg ofte trække op et skud, der er underbelyst af op til 1,5 stopper uden nogen mærkbar virkning i form af støj etc. (især på lavere ISOs). Dette er ikke en undskyldning for ikke at bruge EF i første omgang, det er bare en måde at spare et skud, der ellers er for mørkt eller for lyst.

Fotos af bryllupper i den moderne stil


Skyde i RAW, men betyder at du har en opgave foran dig efter endt dagen. Processen med at optimere billeder tager mig ca 3-4 timer efter brylluppet, afhængigt af antallet af billeder taget. Jeg bruger et professionelt program kaldet "Capture One" for at behandle mine billeder, men hver kameraproducent giver et program med deres digitale spejlreflekskameraer, der vil gøre dig til at behandle billederne tilfredsstillende. De professionelle programmer er designet til at optimere arbejdsprocesser, og følgelig kan ofte være hurtigere end de programmer, der leveres af kameraet fabrikanter, men bare rolig, vil du få der i sidste ende. Derudover er der billede behandling fora på stort set alle fotografering relateret forum site, som kan yde rådgivning og pege dig i den rigtige retning.

Et tip jeg har med hensyn til behandling af billeder er at fejle på siden af varmere billeder. Da jeg startede og flyttede til en farve-kalibreret skærm kunne jeg for første gang at få hvide balance helt korrekte på mine udskrifter og skærm. Hvad jeg har fundet er, at selv om jeg kunne have haft den teknisk korrekte farvetemperatur, par ofte følte, at billederne var kolde. Jeg forbereder alle mine skud med et touch nu mere varme, ikke nok, så de ser forkert, men bare nok til at give dem en indbydende fornemmelse. Hvis jeg beslutter senere, jeg ønsker at gå tilbage til oprindelige er det naturligvis så let som at trække op mine RAW og gøre en mindre ændring.

Apropos farve kalibrering, den skærm, du bruger lige nu, hvis ikke specifikt farve kalibreret, kan ofte være helt slukket, resulterer i elektroniske billeder, der ser anderledes, når den vises på en anden computer, og udskrifter, der ser anderledes på den måde, billeder vises på skærmen. Kalibrering af skærmfarver kan være dyrt og helt sikkert fortjener en anden artikel, snarere end at blive dækket her. Når det er sagt, hvis du vil præsentere udskrifter til bruden og gommen, det er umagen værd at tage sige 10 billeder til laboratoriet og kontrollere, hvordan de kommer ud før du behandler hele partiet! Hvis skærmen er betydeligt off skal du forsøge at korrigere det før at levere de færdige produkter til bruden og gommen.
Bryllupsbilleder af gom og brud
Det minder mig. Hvis du leverer udskrifter til bruden og gommen anbefale jeg stærkt at få dem forberedt af en professional i stedet for at udskrive dem derhjemme. Denne måde vil du sikre at udskrifterne har en længere levetid. Derudover er det billigere i det lange løb givet antallet af billeder du vil levere.

Trin 3 - frasortering af billeder

Jeg ved, hvor svært det kan være at udsætterkøer billeder forelægge dem til bruden og gommen. Jo, vi er alle stolte af vores arbejde, og kan have svært ved at kritisere det upartisk. På den anden side giver et par 800 billeder herunder åbenlyse fejl og dublerede skud etc. er dyrt, og vil ikke hjælpe dig med at ligne en god fotograf.

Her er hvad jeg gør. Først og fremmest, jeg kører gennem billeder taget og jeg slette nogen, hvor fokus er slukket eller jeg har lavet en indlysende fejl, undtagen hvor dette billede er en særlig vigtig. Efter en lidt sløret billede af først er kys bedre end intet billede på alle. Dernæst vil gennemgå jeg billeder, der er meget lignende. Ofte vil jeg tage to eller tre skud af den en pose, der er næsten identisk med sikre jeg har fokus spot på osv. Hvis det er tilfældet, vil jeg vælge bedst skud og slette de andre. Den eneste gang jeg anser ikke slette skud er for gruppe formelle billeder. Disse jeg altid give alle til par. Jeg så overveje fotografier hvor uanset af hvilken grund bruden eller gommen ser dårligt. Dette kan skyldes en lidet flatterende positur, eller et mærkeligt udtryk i ansigtet. Under disse omstændigheder mener jeg, hvis der er tilstrækkelig fotos, der er relativt ens at muliggøre mig hen til slette skud. Endelig vil jeg gennemgå candids taget på dagen og pull ud skud med ingen fortjeneste (dvs. bakker af folks hoveder osv.).

Bryllupper er smukkest på fotos


Hvad er jeg tilbage med er skud, der er af god kvalitet, vise parret til deres bedste, og give en fuld dækning af dagen. Disse er de shots jeg vil give til bruden og gommen.

Hvis du er bekymret for ikke at give dem alt, vær. Du er fotograf, disse er dine fotos, de reflektere over din kompetence og evne. Så længe du giver en fuld dækning behøver bruden og gommen ikke at se ting-ups.

Trin 4 - præsentation

Hvis du accepterer at gøre en gratis bryllup skyde for gode venner forsøge at sikre, at du præsenterer parret med noget rart. Ikke bare levere dem en DVD i et papir kuvert med "bryllupsbilleder" trykt på forsiden. Dette er bare ikke relevant hvis det består af dit bryllupsgave. Præsentationen kan du overveje følgende.

Hvis du giver 6x4s af billeder taget til par, sikre, at de udskrives professionelt og på papir af god kvalitet. Jeg bruger min pro lab for dette, som koster meget mere end en tilsvarende forbruger lab, men nogen god forbruger lab vil gøre. Omkostningerne ved at få 400 eller så billeder udskrives er ikke at blive taget for givet, så huske på dette hvis du agter at gøre dette for parret. Du ønsker ikke at udsætterkøer billeder bare for at spare et par bukke.

Du kan overveje at placere billederne i en gaveæske, sammen med en DVD, der indeholder fuld størrelse billeder, plus mapper med billede versioner skaleres e-mail. Ingen ønsker at få en email indeholdende fire eller fem 12MP JPEG, så gør det nemt for de par ved at tilbyde e-mail størrelse billeder for dem at sende omkring. Dette kan gøres nemt ved at oprette en handling i Photoshop, og derefter bruge funktionen "Automatiser" for at behandle det hele hurtigt og nemt.

Jeg anbefaler, at du også inkluderer en håndskrevet kort takke dem for muligheden for at være en del af deres dag, og anbefaler at de back-up DVD til deres harddisk, og gøre en ekstra kopiere og sætte det på et sikkert sted.




Trin 5 - indlæg bryllup anmeldelse

Det er vigtigt, at efter brylluppet du tager tid til at reflektere over, hvad der gik godt eller dårligt på den store dag. Har en tænke over hvad du kunne have gjort bedre, og hvad du nødt til at praktisere bedre næste gang. Kritisk gennemgå din dækning og afgøre, om der var nogen områder, som var stegt eller kogt nok, og fortjener flere skud. Anmeld stillingerne du set-up for parret og vurdere, om de kunne have været bedre. Vigtigere, kig på hvert skud du har taget, der var dårlig, enten gennem fokus, kamera-indstillinger, kamerarystelser osv og finde ud af, hvad der var årsagen. Kontrollere metadata på filerne til at hjælpe med at komme til bunds i hvorfor skud gik galt. Disse er de skud, du har brug for ekstra praksis på, før du skyde dit kommende bryllup.

Tak for læsning mit serie om "Hvordan at skyde et bryllup". Jeg håber du fik lidt ud af det, og hvis du nogensinde opfordret til at udføre tjeneste for en ven eller familie medlem, at det vil hjælpe dig med at udføre godt og indfange alle deres dyrebare øjeblikke.

Erfaring tæller som bryllupsfotograf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar